Inhoud van het 12 weken programma

Je bent hier:
Geschatte leestijd: 1 minuten

Het 12 weken beweegprogramma

Met een gezonde leefstijl haalt u het maximale uit de mogelijkheden van uw lichaam en geest! Waar bestaat een gezonde leefstijl uit? Wij hebben het verdeeld in 4 categorieën: Bewegen, voeding, onthaasten en ontwikkelen. In ons 12 weken programma staat bewegen centraal. U gaat namelijk 12 weken lang 2 keer per week op locatie oefenen. Daarnaast vertellen we u tijdens de  wekelijkse les over de verschillende facetten van leefstijl. Juist die combinatie zorgt ervoor dat u zich gezonder gaat voelen, en het maximale uit uw mogelijkheden haalt!

Het lesprogramma (klik op de week om meer informatie te krijgen over de les):

Week 1. Opstarten: Inspiratiesessie: hoe? wat? waarom?
Week 2. Ziekte-inzicht – Ontwikkelen
Week 3. Het nut van bewegen – Bewegen
Week 4. Voeding
Week 5. Slapen – Onthaasten
Week 6. Medicatie  – Ontwikkelen
Week 7. Slijm en ademhalingsoefeningen – Ontwikkelen
Week 8. Thuis oefenen – Bewegen
Week 9. Lichaam en geest (psychosociaal) – onthaasten
Week 10. Belasting/ belastbaarheid en ontspanning(soefeningen) – Onthaasten
Week 11. Hulpmiddelen – Ontwikkelen
Week 12. Leefstijl en gedragsverandering

 

Is dit artikel op enige manier nuttig geweest?
Dislike 0
Bekeken 66